[Epitesz-barkacs] poliuretan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 29., V, 22:33:22 CEST

Zsolt wrote:
> [...]

Valami 8N/cm2 az, amit biztosan elbír a purhab. Szóval, ha van egy bazi
üreg, ami fölött van mondjuk 2 méter 2,5 tonna/m3 sűrűségű anyag, de
épület nincs, akkor ez 5N/cm2-t jelent, azt elvileg el is bírhatja. Persze
kérdés, mekkora a deformáció. Szóval valszleg magában nem lenne okés pl út
alá.

Az biztos nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy bárhogyan is, de fel lehessen
ilyen injektálós módszerrel bármit emelni, zárt üregbe kell tudni benyomni
jelentős nyomással a trutyit. Ha ez nincs, akkor kamu a dolog.

Persze lehet, hogy a zárt üreg azáltal jön létre, hogy pl a víz által
kimosott üregbe benyomják a purhabot, ami a felületen (mivel az nedves)
gyorsan fog polimerizálódni, a belsejébe vmi idő eltelte után lehet, a
megszilárdulás előtt immár nyomás alatt is bejuttatni bármit, akár
ugyanazt az anyagot.

Hú, most megint lehet, hogy feltaláltam valamit, amit már más is feltalált
előttem. :-)