[Epitesz-barkacs] OT pazsit vs moha

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 31., K, 10:50:35 CEST

Szia Balázs!

> Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy mennyi fényt tud odaküldeni

Pont ez lenne a kísérlet lényege. Mennyi kell? Mennyi ideig? Azért
gondoltam a gömbtükörre, mert azt nem kell forgatni. Vagy a mattítottra,
az is széles látószögben szórhatja a fényt.

> fűfélék huzamosan max. a felhős időt viselik el. A dolog másik oldala,
> hogy ott valószínűleg sokkal nedvesebb a mikroklíma, mert direkt
> napfény nem szárítja ki, ami inkább kedvez a mohaféléknek.

Ez már inkább talajmechanikai kérdés. Zárt helyen is lehet tökszáraz a
talaj.

> Én lehet, hogy inkább errefelé mennék, azaz az adott körülményeket
> szerető növényt választanék.

Igen, ezt már megbeszéltétek. Én most csak azt vetem fel (más
kísérletezzen helyettem :) ), hogy ha valaki ilyen helyen mégis füvet
szeretne, tényleg sikertelenségre van-e ítélve. Szerintem nem.