[Epitesz-barkacs] dagasztás Re: idozitett kenyersutes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 1., P, 16:38:04 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Hegesztõtrafót én is csináltam, meg födémdarut.

Az utóbbi nem tudom, mit jelent, azért az már húzósabb dolognak hangzik.

> A tarfóhoz még a vasat is legyártottuk. Volt a gyárban egy elfekvõ
> guriga trafóvas szalag. Volt gépi lemezolló is, felszabattuk hát pár
> üvek konyakért :-)

Hát úgy könnyû! A szalagból darabolás amúgy késõbb már rutinná vált nálam.
Csináltam jópár trafót, ehhez egy kis lemezolló, meg hozzá egy olyan
készülék jött, ami szépen merõlegesen megvezette a szalagot, amit külön
gyárttattam, és idehozattam. A szalagot (jókora tömeg) egy szintén kreált
szerkezetre fogattam fel, ahonnan tudtam folyamatosan húzni. A lemezolló
túloldalán beállítható ütközõ... elég sok traffancsot csináltam így.
Sõt, olyat is elkövettem régebben, hogy vettem egy papíripari lemezollót
használtan vkitõl, és a 0,25-ös meg 0,35-ös trafólemezeket hosszában is
tudtam darabolni. Pl használt erõátviteli trafó lemezébõl.

A tekercselés se volt akármi. Mára tök leszoktam róla.

hjozsi