[Epitesz-barkacs] dagasztás Re: idozitett kenyersutes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 1., P, 16:50:46 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem rossz ötlet, de kevés. Van ugyan benne egy közel egylovas motor,
> de 3-4 perc alatt bedagaszt egy kenyeret. Még ha tárolod is, akkor
> sem igen igényel 15-20 percnél több intenzív tekerést.
> Esetleg ha a sütõt is a tárolt energiáról akarnád járatni ;-)

Ami még mindig nem sok.
Megmértem, ez a kis kenyérsütõ egy 80 dekás kenyérhez 16Ft értékû energiát
használ el. Már elfelejtettem, hogy áfásan vagy áfa nélkül, de vegyük az
utóbbit, ez kb 36 Ft/kWh, tehát 0,44 kWh. Egy 12V-os aksira gondolva ehhez
kell neki kb 37Ah. Szóval ennyit kell tudni betölteni az aksiba.

Emberi energiára számolgatva: ez kb 1,6MJ tiszta energia, ami a technikai
láncot 60%-osnak, az emberi hatásfokot meg 30%-osnak véve kb 9MJ, azaz kb
2100 kcal veszteséget jelent.
Azért ez már valami! Egy kiló zsír elvesztéséhez valami 7...9ezer kcal-t
kéne elégetni, szóval lehet azért kenyérsütésileg energiát fogyasztani!
:-) Csak elég macerás megcsinálni az egészet ugye.

Viszont, ha nincs direkt kapcsolat a kenyér és a sportolt energia között,
hanem a hálózatbó jövõ foglalkozik a kenyérrel, aztán oda kell termelni az
energiát, ez technikailag könnyebben megoldható, viszont el lehet
sumákolni. Ha csak kenyérgázzal megy a kenyérsütés, azt nem lehet
elsumákolni.

hjozsi