[Epitesz-barkacs] 14 volt helyett 40

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 7., Cs, 04:34:16 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.05.06. 21:13:45 +2h-kor írta:

> Kijönne az akkor is, ha csak 14V-tal gerjeszted, de pörgeted úgy, ahogy a
> helyén pörög.
>
> A túlgerjesztésnek vannak korlátai. A vastelítés fölé nem megy.

egy autogenerátot egy mosógépmotorral pörgettem, akku nem volt rajta
a külső töltésszabályozója sem!!!! és a kimenetre rákötöttem egy reflektorégőt

a mosógépmotort bekapcsoltam, a generátor üresen pörgött, a gerjesztótekercset
egy 4,5Voltos laposelemhez érintettem.

a terhelő reflektorégő nagyon gyengén parázslott, amíg a laposelem
rákapcsoltam, és amikor azt "levettem róla", a 12V-os reflektorégő
12V-on égett, mert a generátor felgerjedt 12V-ra, stabilan ment a 12V

PEDIG sem töltésellenőrző lámpa nem volt, sem feszültségszabályozó,
sem kutyafüle nem volt rajta, csak az autóreflektor és a generátor
volt az áramkörben. (pörgött kb 1400-as fordulaton)

ilyen felállásban, ha a laposelem helyett mondjuk 36V-ot adnék rá,
a generátort terhelő ellenállás (reflektorégő)is megkaphatná akár
a 36Voltot, de ha leszedném a gerjesztőtekercsről a 36Voltot, akkor
visszazuhanna a gyári 12Voltra?