[Epitesz-barkacs] 14 volt helyett 40

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 7., Cs, 08:28:38 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a terhelő reflektorégő nagyon gyengén parázslott, amíg a laposelem
> rákapcsoltam, és amikor azt "levettem róla", a 12V-os reflektorégő
> 12V-on égett, mert a generátor felgerjedt 12V-ra, stabilan ment a 12V
>
> PEDIG sem töltésellenőrző lámpa nem volt, sem feszültségszabályozó,
> sem kutyafüle nem volt rajta, csak az autóreflektor és a generátor
> volt az áramkörben. (pörgött kb 1400-as fordulaton)

Nem tudom, hogy volt kötve, de valahogy a kimenetről a fesz rá kellett,
hogy legyen vezetve a gerjesztésre.

Az autógenerátor általában a motor fordulatszámának a dupláján pörög.
Szóval egy kb 700-as fordulatot sikerült modellezned, ami alatta van az
üresjárási fordulatszámnak. A generágor valszleg felgerjedt Bmax-ra,
tovább nem tudod gerjeszteni.

Viszont egy autó motorja forog üzemszerűen is tartósan legalább 4000-et
is, szóval a generágor 8000-et.
Az egyszerűség kedvéért számoljunk 8400-zal, tehát 6szoros fesz lejöhet
róla szabályozó nélkül.

> ilyen felállásban, ha a laposelem helyett mondjuk 36V-ot adnék rá,

Akkor nem történne semmi különös, esetleg a nem elég huzat miatt leégne a
gerjesztőtekercs.

Amút a fenti példában is meg kéne fogni a gerjesztést 14V körül valahol,
tehát olyat nem kéne csinálni, hogy a kimenőfeszt rákötni direktben, aztán
lesz, ami lesz.