[Epitesz-barkacs] porszivo motor

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Május. 7., Cs, 18:07:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> hát azt hiszem, megtaláltam az olcsóbb módját:
>
> gagyitron "félkezes flex" akciósan volt 1800 (egyezernyolcszáz) vettem belőle 3-at
> (de pl. márkás peugeot flexhez sem lehetett szénkefét kapni, emiatt durrantam el :-( )
> csak a szénkefepótlás miatt is ajánlatosnak bizonyult megvenni
>
> ha meg megdöglik a kommutátoros rész, azonnal van pótlásom....

Nem az fog tönkremenni, hanem vagy lötyögni fog a tengely, vagy lekopnak a
fogak a kúpkerékről vagy lötyögősödni fog a csapágyhely (a műanyag házban),
de leginkább úgy szar ahogy van. :-)

A szénkefepótláshoz meg ki kell venni a kefét, meg kell mérni a
keresztmetszet méreteket, meg hogy kb. mennyi lehet(ett újkorában) a hossza.
Bemész egy normális helyre, és azt mondod, hogy ilyen méretű kefe kell.
Hasonló színűt válasz, az hasonló anyagból van (grafit, szén...), a hossza
inkább több legyen, fűrésszel levágható belőle, a végén a tányér
átforrasztható a régi keféről (az ne zavarjon hogy eredetileg ponthegesztve
van...), a rugó is áttehető, de itt is vagy ugyanolyan vagy inkább hosszabb
legyen a kivezető drót, levágni lehet...
Ha kicsit vastagabb lenne és szorul, akkor csiszolópapíron meg kell igazítani.

Utána kérdezd meg hogy amit vettél, mibe való, hogy legközelebb ne kelljen
válogatni. :-)

Ezt rendszeresen eljátszom ipari gépeken, mert a belevaló kefét az usából
kellene rendelni, és 20x annyiba kerül mint az itthon is kapható porszívó
kefe ami pont jó bele egy kis utómunkával. A szállítási költséget meg az 1-2
hónap nagyságrendű átfutási időt nem is említem... Kicsit lassabban is kopik
mint a gyári, de ha emiatt 2 évente kommutátort kell cserélni, akkor is
olcsóbb, mert a gyári rohadt gyorsan elfogy...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))