[Epitesz-barkacs] 14 volt helyett 40
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Május. 7., Cs, 18:28:49 CEST
Mágus Bérprogram Demo wrote:
> akkor az elektromos kerékpárok 24 - 36 Voltos motorja helyett
> egy - két 12Voltos motorral oldom meg:
> pl.
> a Bosch pl. 4 db 12Voltos NiCd akkus csavarhózóval, mint
> motoros hajtással írt ki egyetemistáknak versenyt,
> aminek min 140 kilós össztömeget kellett tudni
> tricikliként hajtani
>
> itt valahogy a 4 motort párhuzamosan, közös tengelyre hozták össze
Áruld már el, a szórakozáson kívül miért jó ilyen hyper-low-cost full
barkács megoldásokkal szüttyögni?
Akkus csavarbehajtóból maximum redőnyhúzót építenék, vagy hasonló
igényességű dolgot...
Legalább indulj ki olyan holmiból ami már legalább nagyjából alkalmas a
feladatra. Egyszerűbb egy eleve feladatra megfelelő motort venni a vaterán
4ezerért (vagy 20ért...), és annak a tápellátását megoldani, mint 4 másik
közel sem erre tervezettből összehekkelni egy rakás munkával + kiegészítő
alkatrésszel, aminek a kimenetele is kétséges...
Egy elektronika akár egy évtizedig is teljesen jól működhet deszkamodellen
drótokból összehányva is, egy mechanikai konstrukció élettartama és minősége
viszont pontosan olyan lesz, mint amilyen a kivitelezés és a felhasznált
anyagok.
Ilyen forgó/mozgó dolgokat nem lehet normálisan csak úgy a sarokban
összetákolni, esztergán is simán elmegy egy óra, pl. mire egy bordás
szíjtárcsát kitalálod hogy lehet a motortengelyre illeszteni és rögzíteni,
majd megcsinálod.
És ez egy piti feladat, "csak kell rá egy szíjtárcsa"...
Meg csak kell hozzá egy szíjfeszítő is, legyen csapágyazva, ne legyen nehéz
állítani, esetleg rugós legyen...
Ilyenekkel foglalkozok folyamatosan, itt is mindent olcsón kell megoldani és
tegnapra. A végén mindig kijön, hogy a drágábban induló megoldás végül az
olcsóbb, és jobb.
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról