[Epitesz-barkacs] 14 volt helyett 40

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Május. 7., Cs, 18:28:49 CEST


Mágus Bérprogram Demo wrote:
> akkor  az elektromos kerékpárok 24 - 36 Voltos motorja helyett
> egy - két  12Voltos motorral oldom meg:
> pl.
> a Bosch pl. 4 db 12Voltos NiCd akkus csavarhózóval, mint 
> motoros hajtással írt ki egyetemistáknak versenyt,
> aminek min 140 kilós össztömeget kellett tudni 
> tricikliként hajtani
> 
> itt valahogy a 4 motort párhuzamosan, közös tengelyre hozták össze

Áruld már el, a szórakozáson kívül miért jó ilyen hyper-low-cost full 
barkács megoldásokkal szüttyögni?
Akkus csavarbehajtóból maximum redőnyhúzót építenék, vagy hasonló 
igényességű dolgot...

Legalább indulj ki olyan holmiból ami már legalább nagyjából alkalmas a 
feladatra. Egyszerűbb egy eleve feladatra megfelelő motort venni a vaterán 
4ezerért (vagy 20ért...), és annak a tápellátását megoldani, mint 4 másik 
közel sem erre tervezettből összehekkelni egy rakás munkával + kiegészítő 
alkatrésszel, aminek a kimenetele is kétséges...

Egy elektronika akár egy évtizedig is teljesen jól működhet deszkamodellen 
drótokból összehányva is, egy mechanikai konstrukció élettartama és minősége 
viszont pontosan olyan lesz, mint amilyen a kivitelezés és a felhasznált 
anyagok.

Ilyen forgó/mozgó dolgokat nem lehet normálisan csak úgy a sarokban 
összetákolni, esztergán is simán elmegy egy óra, pl. mire egy bordás 
szíjtárcsát kitalálod hogy lehet a motortengelyre illeszteni és rögzíteni, 
majd megcsinálod.
És ez egy piti feladat, "csak kell rá egy szíjtárcsa"...
Meg csak kell hozzá egy szíjfeszítő is, legyen csapágyazva, ne legyen nehéz 
állítani, esetleg rugós legyen...

Ilyenekkel foglalkozok folyamatosan, itt is mindent olcsón kell megoldani és 
tegnapra. A végén mindig kijön, hogy a drágábban induló megoldás végül az 
olcsóbb, és jobb.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról