[Epitesz-barkacs] Biomassza házi hasznosítása

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 9., Szo, 19:49:58 CEST

Mennyit költesz közüzemi számlákra?

30% azért, hogy ne legyen villanyszámlád, és fûtésszámlád, szerintem abszolút rendben van. Az összes közüzemi sámládnak kb 1, de max 5%-át kell fizetned egy ilyen házban (négyzetméterre vetíve) szval tartom, hogy nem sok.
Ha érdekel titeket, összefoglalhatom, hogy mitõl passzív egy ilyen ház :)

most hirtelen pontosat nem tudok mondani, de az biztos, hogy a "Passzív ház" definíciójában benne van egy rendkívül alacsony energiafelhasználási szint (négyzetméterre vetítve), mely töredéke még egy jó minõségû, korszerû téglaépületének is.

Tudod mi sok szerintem?
Egy hagyományos tesco zacskóhoz képest egy tökéletesen lebomló (és nem az, amit annak neveznek, de csak aprózódik) 9X többe kerül. Na ez sok! :)

Amikor spórolásról beszélünk szerintem nem azt kell nézni, hogy egy adott beruházás hány százalékkal kerül többe, hanem azzal kéne kezdeni, hogy mennyi idõ a megtérülés, és ebbõl lehet lavírozni.
Az egyenletben persze benne kell legyen az összes komponens (fenntartási költségek, karbantartás, élettartam, és még hosszan sorolhatnám) mindazonáltal ha a telek fekvését nem figyelem, az, hogy magadak tudd mgtermelni a felhasznált áramot, meleg vizet, és fûtést , többe kerül 30%-nál egy hagyományos házban, és minél régebbi, persze annál többe...

Üdv:
G.