[Epitesz-barkacs] Biomassza házi hasznosítása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 9., Szo, 21:04:15 CEST

Beetle Gery wrote:
> Mennyit költesz közüzemi számlákra?

Sokat.

> 30% azért, hogy ne legyen villanyszámlád, és fûtésszámlád, szerintem
> abszolút rendben van. Az összes közüzemi sámládnak kb 1, de max 5%-át

Én ezt értem, csak az a diffi, hogy ezt a plusz 30%-ot a legelején kell
befektetni. Még ez is rendben van, de vannak azért szép számmal olyanok,
akik épphogy el szeretnének indulni, vályogoznak meg próbálnak valahogy
olcsón kijönni, és marha nagy érvágás lenne, ha  jönne a hatóság, és
bejelentené, hogy "Na kéremszépen ezt az egészet le kell bontani, mert nem
felel meg a passzív ház paramétereinek az, amit maguk elkövettek. Ja, hogy
még erre is csak úgy volt pénzük, hogy a haverok segítettek? Nem tehetek
róla, ez az elõírás. Fogják a gyereket, és menjenek ki, kezdjük a
bontást!"

Szóval jó dolog ez, mondom másodszor is, de ne legyen kötelezõ egy ilyen
szintrõl startolva, ahol most ez az ország van. Nem lehet épeszûen ekkorát
lépni.

> Ha érdekel titeket, összefoglalhatom, hogy mitõl passzív egy ilyen
> ház :)

Semmi akadálya, bár mielõtt feliratkoztál, eléggé ki lett vesézve. Vagy ha
nem, hát majd kiderül, ha összefoglalod. Én örömmel veszem újra.

> most hirtelen pontosat nem tudok mondani, de az biztos, hogy a
> "Passzív ház" definíciójában benne van egy rendkívül alacsony
> energiafelhasználási szint (négyzetméterre vetítve), mely töredéke
> még egy jó minõségû, korszerû téglaépületének is.

15 kWh/m2év. Ez a legalapvetõbb paraméter.

> Tudod mi sok szerintem?
> Egy hagyományos tesco zacskóhoz képest egy tökéletesen lebomló (és
> nem az, amit annak neveznek, de csak aprózódik) 9X többe kerül. Na ez
> sok! :)

Sokminden van, amit meg lehet változtatni, jobbá lehet tenni, de nem máról
holnapra. Semmi nem megy máról holnapra, és fõleg nem úgy, hogy kötelezõ.

> Amikor spórolásról beszélünk szerintem nem azt kell nézni, hogy egy
> adott beruházás hány százalékkal kerül többe, hanem azzal kéne
> kezdeni, hogy mennyi idõ a megtérülés, és ebbõl lehet lavírozni.

Stimmel, persze, ha vannak ésszerû hitelfeltételek...

Ennek a listának végülis van asszem egy olyan célja, hogy itt mindenki
elmondhatja az ötleteit, tanácsot kérhet másoktól, ha valamit meg akar
valahogy oldani, és nem feltétlenül profin. Szóval építészeti témákban
barkács lista asszem alapvetõen. Itt aztán mindenkinek el tud szállni a
fantáziája, egész vad dolgok is szóba jöttek már, és sokmindenkinek vannak
érdekes/furcsa megoldásai erre-arra.

hjozsi