[Epitesz-barkacs] AQUARAPID - 1

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 10., V, 10:44:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a fenti összkeménységmérőt sikerült megvennem a József körúti
> vegyszerboltban
>
> ez is ugyanolyan cseppszámlálós, mint amit Gabi javasolt, csak itt
> nem zöldre, hanem rózsaszínre vált
>
> hát kipróbálva dobáltam a hátast:
>
> sima csapvízzel kezdtem, és a Vízműveknél olvasottak alapján várt kb
> 14 helyett 17-nél rózsaszinesedett meg.  tehát ez is  sz.r :-(

Mármint a víz, vagy a mérés?

> a kútvíznél, amit kb 3-nak saccoltam, az 32 lett :-(
>
> szóval lágyítanom kell, most már csak azokat a számításokat kell
> megtalálnom, hogy 32 nk fok esetén hány liter vízbe mennyi TRISÓ
> lágyítószer kellene...

Engem meg az foglalkoztat, hogy nincs-e véletlenül olyan ioncserélő
oszlopkészlet, amit házi viszonyok között is lehetne használni, szóval
olyan kisebb valami. Galvánüzemekben vannak nem annyira kicsik, de még nem
is olyan nagyok, amiken iszonyú tömegű víz áramlik át, és olyan víz jön ki
belőlük, hogy ha valamit lelocsolok vele, az cseppmentesen szárad.
Regenerálni is könnyű... az egész nem tűnik valami nagy durranásnak, csak
vajon lehet-e arányosan kisebbet is kapni?
Innentől nem kéne foglalkozni azzal se, hogy milyen kemény is az a víz.

Érdekes lehet, ha ruhát mosnak-öblítenek ilyennel, vajon érezni lehetne-e
a különbséget?

Az RO berendezés megoldaná biztosan a problémát, de az jóval drágább
valszleg ugyanarra a vízhozamra.