[Epitesz-barkacs] CO2-t mint hűtőközeg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 10., V, 11:48:47 CEST

Beetle Gery wrote:
> [...]

Szerintem a COP egy önmagában értelmes adat.
Definíciószerűen: P leadott / P hálózatból felvett (kompresszoros
hőszivattyúknál)

Vagyis ez egy eléggé hatásfokszerű tünemény, csak a hatásfok azért nem jó
fogalom itt, mert azt általában olyan szitukra használják, hogy van egy
összes betáp teljesítmény, amiből valami hányad hasznosul, tehát a
hatásfok definíciószerűen mindig kisebb 1-nél.

Itt meg ugye az energiamérlegben jelentős a szabadon hozzáférhető, külső
hő hasznosítása. Ezért jön ki sokkal több a ketyeréből, mint ami bemegy a
hálózaton.
Ha a hálózaton bement és a külső hő összegét nézzük, mint betáp
teljesítményt, akkor a hatásfok, tehát ami hasznosul, már valóban kisebb
lesz 1-nél, mert hát kint is elmegy belőle valamennyi pl leolvasztáskor,
meg a ventillátor miatt. Ha ezt a kettőt nem vennénk figyelembe, akkor
minden körülmények között 100% lenne a hatásfok.

Mármint egy elvi hőszivattyúval?

Az örökmozgót amúgy elérték már: szupravezetővel. :-) Valahol tárolnak egy
rohadt régóta lebegő valamit, amit szupravezetőben elfogott mágnestér tart
(részleteket elfelejtettem). Tehát ez az áram igen régóta folyik
utánpótlás nélkül.