[Epitesz-barkacs] CO2-t mint hűtőközeg

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 10., V, 13:13:13 CEST

Egyetértek, hogy bizonyos esetekben jó a COP, jobban mutatja meg az elvégzett munkát, ugyanakkor felelőtlennek tartom, ha csak ezzel számolunk, anélkül, hogy a hatásfokot belekevernénk.

Akárhogy is vesszük, bármi, ami munkát végez, valahonnan veszi az ehhez szükséges energiát. Nekem, mint környezetmérnöknek a legfontosabb, hogy ezt a felhasznált energiát csökkentsem.

Összefoglalva, szerintem célszerű az lenne, ha a COP és hatásfok értékeket egyaránt fel kéne tüntetni mondjuk az energiatermelő készülékeken (legyen az villamos, gőz stb.)

Mert a COP nem a hálóztból felvett teljesítményre utal, hanem a befektetettre, így például "ha veszünk egy hatalmas antracit golyót, amit belökünk egy lejtőn keresztül egy kazánba, akkor a befektetett és kinyert teljesítmény közti arány nem reprezentálja a kazán hatásfokát" (ezt egy tanárom mondta, sajnos nem biztos, hogy konkrétan tudtam idézni, de a lényeg talán lejön belőle)

> Mármint egy elvi hőszivattyúval?

igen igen, de vehetjük akár a paksi atomerőművet is, az is egy egyszerű... najó bonyolultabb, de hőerőgép.

> Az örökmozgót amúgy elérték már: szupravezetővel. :-) Valahol tárolnak egy
> rohadt régóta lebegő valamit, amit szupravezetőben elfogott mágnestér tart
> (részleteket elfelejtettem). Tehát ez az áram igen régóta folyik
> utánpótlás nélkül.
>
> hjozsi

Nem, ez így pontatlan, mert bár tény, hogy egy örökké tartó mozgást elvileg létre lehet hozni (akár szupravezető nélkül is) de a szupravezetés fenntartásához is energia kell, méghozzá szinte folyamatosan. A hűtéshez például rengeteg energia kell, és még a magas hőmérsékletű szupravezetők is (amik már a folyékony nitrogén forráspontján üzemelnek) erőteljes hűtést igényelnek.

Mindenesetre ha esetleg tudsz valami jót erről a szupravezetős örökmozgóról, érdekel a téma :) (ha eszedbe jut esetleg)

Az "Újdonságok"-ból megtudható, hogyan. Mutasd meg.
http://home.live.com/