[Epitesz-barkacs] CO2-t mint hűtőközeg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 10., V, 13:23:15 CEST

Beetle Gery wrote:
> [...]

Rendben, de akkor definiáld légyszi, egy pl split klímánál mit kell
hatásofokon érteni. Azon túl persze, hogy mondjuk az aszinkron motornak
vagy magának a komplett kompresszornak van valami értelmezhető hatásfoka.

Nem tudod csökkenteni, ha az igény adott. Fűtőberendezések hatásfoka
mindig 100%. A befektetett energia hővé alakul, a veszteség pedig hőként
távozik. :-) Jó, nem mindegy, hogy hova. Fűtésnél ugye a környezetbe.
Mind!! Tehát a hatásfok szinte értelmezhetetlen. Minden felszabadult hő a
környezetbe távozik, semmi az égvilágon nem marad bent a lakásban.

Így nézve csak egy módon lehet megfogni a betolt energiát:
hőszigeteléssel. Illetve azzal, hogy a direkt fűtési célú energiát nullára
csökkentjük, a kérót hulladékhővel (főzés, emberi hő, világítás,
eszközhasználat) fűtjük. Csakhogy ekkor hűteni is tudni kell.

Jó, de maradjunk konkrétak, jelenleg hőszivattyúról van szó, ha COP-ot
emlegetünk, azon belül is elektromos működtetésű kompresszorosról. Itt
tehát mit kell hatásfokon érteni?

Hát ha meleg környezetben akarjuk tartani! De lehet azt a világűrben vagy
a hold felszínén is tartani, máris semmi energia nem kell hozzá.

Semmi különös nincs benne. Valamikor létrehozták az adott állapotot, és
azóta is abban van. Sajnos konkrétan nem tudom, nem jegyeztem meg, hogy
melyik múzeumban vagy hol tartják. Angolul tudók esetleg rákereshetnének.