[Epitesz-barkacs] CO2-t mint hűtőközeg

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 10., V, 14:30:19 CEST

> From: jhidvegi at gmail.com
> Rendben, de akkor definiáld légyszi, egy pl split klímánál mit kell
> hatásofokon érteni. Azon túl persze, hogy mondjuk az aszinkron motornak
> vagy magának a komplett kompresszornak van valami értelmezhető hatásfoka.

Hatásfokot nem tudok definiálni, mivel foggalmam sincs milyen dolgokból áll össze egy klíma, de ha összeszedjük, van egy adott készüléked. Bár valószínűleg nehezen/egyáltalán nem számolható, a hatásfok az összes leadott teljesítmény - veszteség. Itt lehet surlódási (kompresszor, ventillátor, hűtőközeg surlódása a csövek falán) hő , amivel a könyezetet melegítjük, ez mind veszteség.

Nem azért van szükség szerintem a hatásfokra, hogy bonyolítsuk a dolgunkat... sokkal fontosabb, hogy két készüléket össze tudjunk hasonlítani.

(Extrém példa: a klíma leadott hőjét a belső használati melegvíz előfűtésére felhasználni hasznos, és tekintsünk el a egvalósíthatóságtól)

> Nem tudod csökkenteni, ha az igény adott. Fűtőberendezések hatásfoka
> mindig 100%. A befektetett energia hővé alakul, a veszteség pedig hőként
> távozik. :-) Jó, nem mindegy, hogy hova. Fűtésnél ugye a környezetbe.
> Mind!! Tehát a hatásfok szinte értelmezhetetlen. Minden felszabadult hő a
> környezetbe távozik, semmi az égvilágon nem marad bent a lakásban.

:) igaz :)

> Így nézve csak egy módon lehet megfogni a betolt energiát:
> hőszigeteléssel. Illetve azzal, hogy a direkt fűtési célú energiát nullára
> csökkentjük, a kérót hulladékhővel (főzés, emberi hő, világítás,
> eszközhasználat) fűtjük. Csakhogy ekkor hűteni is tudni kell.

Lehet kapni olyn ablakokat, amik fényre söétednek, és energiát termelnek, átlátszó napelemekkel. Nem pótolnak egy jó redőnyt, csak eszembe jutott :) (ja, irgalmatlanul drága...)

> Jó, de maradjunk konkrétak, jelenleg hőszivattyúról van szó, ha COP-ot
> emlegetünk, azon belül is elektromos működtetésű kompresszorosról. Itt
> tehát mit kell hatásfokon érteni?

Értem a problémát nagyjából, de én nem tudom megmondani sanjos, ehhez kevés a tudásom. Biztos vagyok azonban benne, hogy értelmezhető, és számolható is a hatásfok mivel eg kompresszornak is megvan a hatásfoka, de akár egy elektromos kábelnek is, hiszen ha nem szupravezető kábelről beszélünk, akkor az áram átfolyásával ellenállás ébred ami egyenesen megy veszteséghőnek...

> Hát ha meleg környezetben akarjuk tartani! De lehet azt a világűrben vagy
> a hold felszínén is tartani, máris semmi energia nem kell hozzá.

Hát... ott sincs folyamatosan egyenletes hőmérséklet, de teoretikusan mondjuk, hogy oké... akkor hogy juttatjuk vissza a nyert energiát, vagy hogy használjuk ki a szupravezető áldásos tevékenységét? Esetleg ha majd a hold sötét oldalán bázist tervezünk...

A holdon meg még mindig olcsóbb és könnyebb megoldani  a napelemes energiatermelést a napos (és ezért meleg) oldalon, mint kihasznlni a szupravezetők adta lehetőségeket a sötét, hideg oldalon.

Üdv:
G.

Húzz be fotókat a Chat oldaladra. Nézd meg, hogyan kell.
http://download.live.com/messenger