[Epitesz-barkacs] AQUARAPID - 1

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 10., V, 11:57:24 CEST

Erős mágneses tér képes pelyhesíteni a keménységet okozó anyagokat.
Namost amennyiben már pelyhesedett ez a vegyület (mikrokristályokat alkot, és talán a pelyhesedés nem megfelelő szó) már nem okozhat különösebb gondot.A keménységet az oldott kalcium- és magnéziumsók mennyisége határozza meg.

A változó keménységet a kalcium- és magnézium-hidrogén-karbonát (Ca(HCO3)2 és Mg(HCO3)2) tartalom adja.
Ezt forralással kicsapathatjuk, mert vízkő formájában kiválnak. Minél magasabb a hőmérséklet, annál több válik ki, ha felforr a víz, mind kiválik.

Ca(HCO3)2 = CaCO3 + CO2 + H2O
Mg(HCO3)2 = MgCO3 + CO2 + H2O

A szulfátok és kloridok ilyen módon nem küszöbölhetők ki ezek adják az állandó keménységet, de ezzel nem is nagyon kell törődni, mivel ugye a vízkő a változó keménységből alakul.

Az összkeménység kicsit ezért átverhet, mert abban benne van a változó, és állandó keménység is. Ha csak az a fontos, hogy ne legyen vízkő, akkor máshogy kell mérni.
Érdemes kiforralt víz összkeménységét mérni, mert akkor már csak az llandót látod, és ha ezt kivonod a forralás előtti értékből, akkor kapsz valós eredményt.

Mindenesetre az összes keménység jelentős részét kiküszöbölheted mágnessel, és akkor nem kell semmiféle vegyszer, legalábbis kevesebb, ha az összes keméynséget szeretnéd megszűntetni.