[Epitesz-barkacs] passzivhaz volt Biomassza házi hasznosítása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 10., V, 13:09:51 CEST

Erdos Zoltan wrote:

> lapozgattam egypar oldalt a neten es ujsagokban es egyre inkabb az a
> meggyozodesem, hogy nem az epulet becsomagolasa az energiatakarekossag
> legjobb modja, illetve nem is az agyongepeszesitett muszaki megoldasok
> az udvozitok passziv haznal..

Na igen, de ha van egy kész házad, azt már nem tudod utólag úgy
átterveztetni, hogy megfeleljenek azoknak a szempontoknak, amikrõl írtál.
Szóval maradnak az utólagos becsomagolási és gépészeti trükkök, persze
csak módjával.

A becsomagolás állati sokat számít. Meg a szinte tömítetten szigetelés,
ami maga után vonja a légcsere gépészkedést (talajkollektoron át meg még
ellenáramú hõcserélõn keresztüli szellõztetés), de ha valakinek van kedve
meg pénze rá, próbálkozhat napkollektorokkal, hõtárolási módszerek
garmadájával, meg hõszivattyúkkal, gázmotorokkal... A biomassza téma nem
akárhol járható út.

Azt hiszem, hogy a hõszigetelési és gépészeti trükkök felé menést nem az
energiaáraknak kéne motiválniuk, szóval akár többletköltséget is megér,
hogy egyfajta biztonság alakuljon ki. Tehát ne függjön vezetékek
elzárásától vagy piaci válságoktól, hogy otthon kellõ meleg van-e. A másik
szempont a közérzet. Hogy ne legyen olyan, hogy a levegõ meleg ugyan, de a
falak hidegek... aztán a csend, ha úgy akarja az ember, a szomszédok hülye
kutyáira ne kelljen ébredni, és még biztos vannak szempontok.

hjozsi