[Epitesz-barkacs] 150kg emelése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 13., Sze, 00:25:01 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Kb mint a létrára mászás vagy a lépcsőzés, csak más a mozdulatsor,
> gyakorolni kell, kézzel kell utánahuzgálni az önszorítókat.

Hát nem igazán, hacsaknem a kötél ki van feszítve, és van valami eszköz,
ami az ember testét a kötél közelében tartja. Különben kézzel kell ezt
megtenni, szóval akár rosszabb, mint egy függőleges rúdon lévő
létrafokokon mászás, pedig az is elég igénybevétel egy nehezebb embernek.
Ha szabadon lóg a kötél, akkor karral szerintem nem akárki tud még ezzel a
szerkezettel se felmászni. A testének a súlypontja kell, hogy a fölötte
lévő, feszes kötél vonalába essen. Tehát karral nagyon kell tudni magát
tartani. Pár méter biztos menne, de mondjuk 20m már igen gázos.