[Epitesz-barkacs] vizlagyitas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 14., Cs, 11:08:39 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.05.14. 10:41:54 +2h-kor írta:

> Valahol olvastam, hogy a forralás hatására kicsapódik minden, ami az ún.
> változó keménységet okozza, tehát ami a vízkövesedést.

azért találták ki az ioncserélést, mert drága a vízforralás

> Vajon akkor is kicsapódik, ha jóval alacsonyabb hőmérsékleten, de
> lecsökkentett nyomáson történik a forralás? (Ez nem gyakorlati lehetőség,

60 celsius felett csapódik ki, ha 60 celsius alatt maradsz a villanybojlerben,
nem kövesedik le

> csak érdekes lenne. Megszívom vákuumszivattyúval forralásig a vizet pl
> szobahőmérsékleten, és vízköves lesz az üveg? :) )
>
> Amúgy ciki, hogy nem találtam céget a neten, amelyik azt a módit tudná,
> hogy nem simán nátriumra cseréli a kalciumot, hanem tényleg kivonja az

van!  anionos és kationos és kevertágyas szavakra jönnek a találatok,

ez az iontech -es akvaristáknak is írt cikket, abban (2003-ban)
a vízdesztillálásról is írtak.

vízdesztilláláshoz kicsit más anyag kell, mint nátriumoshoz