[Epitesz-barkacs] fagyasztolada

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 16., Szo, 15:47:08 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> végezetül lenne benne a fagyasztóláda ( felhasználva a "hideghulladékát"
> is)
> lenne benne 2 Csinár hűtő ( no ezeknek van sok "hideghulladéka", mert
> ezekben
> max. 2cm hőszigetelés van ) ezekből az egyiket csak ki kell nyitni
> (levenni az ajtót)
>
> a maradék területen krumpli, alma, zöldség, (mintha pincében lenne
> max egy megfelelő vizestálca, mint párologtató)

Aha. Szóval mint egy hidegebb pince, ilyen funkciója lenne.

Mielőtt belefogsz, gondold át, mit akarsz benne tárolni, mennyi a
tároláshoz szükséges energia, megéri-e. Nem lehet-e, hogy az ilyesmi
tárolást elkerülve mindig megvenni az éppen kapható holmit, nem pedig
hangyányival olcsóbban megvenni, mert lehet, hogy ha leosztod az össz
tárolt holmira az energiaköltséget, jóval drágábbakká válnak a tárolt
dolgok. És akkor még nem rohadt meg a krumpliból egy szem se....

Majdnem biztos vagyok benne, hogy a mélyhűtő is jelentősen megdrágítja a
dolgokat. Tehát pl valaki nem vesz rendszeresen (ahogy kell) ilyen-olyan
húst, hanem jóval olcsóbban mittudomén féldisznót, és lefagyasztja, majd
hozzáadja az energiaköltséget, a féldisznó jóval drágább lesz, mint
bármilyen boltban ugyanezt a húst megvéve, amikor kell.

Nem számoltam utána, mert nekünk nincs ilyen hűtőládánk, de érdekelne,
mennyi egy legolcsóbban beszerzett féldisznó meg egyéb, amivel meg szokás
tömni az ilyen mélyhűtőt, és mennyi lenne boltbokban járkálván amúgy is,
megvéve aktuálisan.

A kisebb mélyhűtőknek inkább kényelmi jellege, szerepe van - szerintem.

Krumpli, hagyma... tárolásra jó megoldás, ahol lehet: pince akár az
udvaron. Láttam már sok ilyet, errefelé is van: ajtó, de rögtön lépcső
lefelé egy gödörfélébe, az egész lejárat vastagon van földdel fedve, rajta
fű... Persze, ha magasan van a talajvíz, akkor ez nem műk, mert a
teknőszigetelés feltételez egy nagy súlyt (ház) fölötte, különben
felemelkedik az egész, ha magasra jön a talajvíz, és bírná a nyomást.
Persze létezik az a betonvastagság... de hát akkor meg jó drága lesz.