[Epitesz-barkacs] agymotoros aramfejleszto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 17., V, 05:32:18 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.05.16. 22:33:17 +2h-kor írta:

> Érdekes dolgok ezek, de én bizony más szemlélettel nézem.
> Az rendben van, hogy egészséges dolog, hogy edzés, egyúttal áramtermelés,

volt az egyik adón korábban a "Nagy fogyás". Esetleg néhány emberben felmerült
(néző) a mozgás fontossága.  Mit láttunk? tekerik a pedálokat, az excentrikus
ketyeréket, és a fékezőenergia hővé alakul, elrepül. És mindez
egy 300ezer forintos ketyerében, haszontalanul

Régen Papp Laci és más boxoló edzésein volt a fahasítás. Annak volt hatása,
nem kellett 300ezer forintos ketyere, és mérhető volt a felhasított fa

> de hogy ez, mint áramtermelés, bármilyen szempontból is környezetbarát
> lenne, abban veszettül kételkedek.
>
> Sőt, egyfajta visszafejlődésnek látom. Miért is? Mert először csak az

> Az élőlény, mint mechanikai gép, nagyon vacak hatásfokú. Az persze
> kétségtelen, hogy nem fossziliákat használ, de félő, hogy a kenyérgáz vagy
> zab vagy bármilyen eledel energiatartalmának a zöme hővé alakul, csak kis
> része (max 30%, de lehet, hogy csak 10-20) alakul energiává.

200 - 300 évvel ezelőtt a színházak fűtése úgy volt, hogy az adott napon katonákat
rendeltek oda napközben, azok "belehelték" a nézőteret, és utána egy gyors szellőztetés
és jöhetett a nézősereg a "felmelegedett" nézőtérre :-)