[Epitesz-barkacs] agymotoros aramfejleszto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 17., V, 10:42:08 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> volt az egyik adón korábban a "Nagy fogyás". Esetleg néhány emberben
> felmerült
> (néző) a mozgás fontossága.  Mit láttunk? tekerik a pedálokat, az
> excentrikus
> ketyeréket, és a fékezőenergia hővé alakul, elrepül. És mindez
> egy 300ezer forintos ketyerében, haszontalanul

Igen. Viszont, ha a ketyere áram termelésre is alkalmas, akkor még nem is
tudom, mennyivel lenne drágább. Ezt még át se gondoltam, hogy vajon
kitermeli-e valaha a többletköltséget a masina áramdíjban? És hogy a
többlet szerkezetek létrehozásához szükséges energia megtermelődik-e
valaha?

> Régen Papp Laci és más boxoló edzésein volt a fahasítás. Annak volt
> hatása,
> nem kellett 300ezer forintos ketyere, és mérhető volt a felhasított fa

Ez már egész más, ennek tényleg volt értelme. A fát mindenképpen fel
kellett hasítani, és ha egyúttal edzés, akkor az tiszta haszon. Ma mivel
lehetne helyettesíteni?

> 200 - 300 évvel ezelőtt a színházak fűtése úgy volt, hogy az adott napon
> katonákat
> rendeltek oda napközben, azok "belehelték" a nézőteret, és utána egy
> gyors szellőztetés
> és jöhetett a nézősereg a "felmelegedett" nézőtérre :-)

Na igen, ez a jelenség ma is létezik, csak inkább fordítva. Ha egy
színházba beül mondjuk 500 ember, az kb 40-50 kW, tényleg jelentős,
magának a térnek a mérete miatt relatíve kicsi a hőleadó felülete (m2/m3).
Ma a probléma az lenne, ha nem lennének hűtő-szellőztető gépek, hogy mit
tegyenek, hogy elviselhető maradjon a klíma az előadás folyamán végig.

A görögök ezt úgy oldották meg, hogy szabad téri volt a színház. :-) Na de
hát persze. Görögország az más klíma.