[Epitesz-barkacs] fagyasztolada

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 17., V, 10:54:35 CEST

gyapo wrote:

> Az akcios hussal is lehet 100-200 Ft/kg-t
> sporolni, 10 kg-nal mar egy havi aramot fedez.

Mármint egy havi milyen áramot? Mert ez kinél-kinél más és más.
A hutoládákban valami 150W-os kompresszor van, ha jól tudom (kb), és ha
50%-ban jár, az napi 77 Ft kb, tehát havi 2400 körüli összeg. Ha nem egy
hónapig van az akciós hús tárolva, már bukta.

> sokkal inkabb a kenyelem az, amit a fagyaszto

Pontosan, én is így gondolom, a kényelem.

> uzemeltetesevel megfizetunk. Eszembe jut, hogy
> ennek egy kis fott disznomajat, nem kell a boltba
> szaladnom.

Ez már komolyabb érv. Ha valaki csak a húsért menne, mert nincs otthon a
hutoben, az már sokkal nagyobb veszteség, ido, esetleb benzin... Na de az
emberek általában mennek mindenképpen vásárolni, és ha eközben megveszi a
húst is, ha megfelel az, amit ott, ahol van, lehet kapni, akkor semmi
plusz veszteség nincs.

> De ha kell egy fel liter hus alaple,
> azt nem is lehet a boltban kapni, es hirtelen nem
> biztos hogy van ra 5-6 oram. Lehet ugy is fozni,
> hogy elmegyek a piacra/boltba, es amit kapok azt
> fozok, de a fagyasztoval azt fozok amit kivanok,

Ha inyencségre van szükséged, az többnyire nem lesz benne a mélyhutodben.
Onnan nem azt fozöl, amit kívánsz, hanem ami ott van. Amit kívánsz, azt jó
esetben meg tudod venni, rossz esetben kívánság marad. Pl ha megkívánsz
egy kis cápauszonylevest, akkor se a mélyhutobol, se a tescoból nem fogod
megkapni. :-)

> nehez ezt forintositani. Nameg a kidobott (sajat
> fozesu) kaja is draga lenne, a hutoben meg nem
> all el par napnal tovabb, vagy allandoan
> forralgatni kellene, raadasul piszokul meg is
> unnam napokig enni. Lehet egyszeri adagokat is

Igen, ez is egy kiváló felhasználás. Nekem meg is felel, sokan viszont
képtelenek megenni a nem frissen fott kaját. Ehhez viszont nem biztos,
hogy hutoláda kell.

A hutoláda kifejezetten a nagyobb tömegu kaják hosszabb tárolására lett
kitalálva.

Nem rossz az, végülis nem ellenzem. Ha ügyesen használják, millió dolog
indokolja. De állítom, hogy sokan azt hiszik, hogy jól járnak, amikor az
idegentol olcsón megvásárolt féldisznót tárolják benne, és nincs is más
szerepe.