[Epitesz-barkacs] agymotoros aramfejleszto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 17., V, 11:00:16 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.05.17. 10:42:08 +2h-kor írta:

> Igen. Viszont, ha a ketyere áram termelésre is alkalmas, akkor még nem is
> tudom, mennyivel lenne drágább. Ezt még át se gondoltam, hogy vajon
> kitermeli-e valaha a többletköltséget a masina áramdíjban? És hogy a
> többlet szerkezetek létrehozásához szükséges energia megtermelődik-e
> valaha?

olyan ketyeréket árulnak, ami számítógépre lehet kötni, és a konnektorból felvett
árammal mágneses úton fékezik a lendkereket (a szagfékes helyett)

a konnektorból felvett mágneses fékező ketyere (amiatt lett 300ezer) HELYETT
pl. egy agymotoros generátor,  a végén talán olcsóbb is lenne a ketyere

> Ez már egész más, ennek tényleg volt értelme. A fát mindenképpen fel
> kellett hasítani, és ha egyúttal edzés, akkor az tiszta haszon. Ma mivel
> lehetne helyettesíteni?

pl. vizet melegíteni, egy fürdés úgyis kellene utána :-)

> Na igen, ez a jelenség ma is létezik, csak inkább fordítva. Ha egy
> színházba beül mondjuk 500 ember, az kb 40-50 kW, tényleg jelentős,
> magának a térnek a mérete miatt relatíve kicsi a hőleadó felülete (m2/m3).
> Ma a probléma az lenne, ha nem lennének hűtő-szellőztető gépek, hogy mit
> tegyenek, hogy elviselhető maradjon a klíma az előadás folyamán végig.

mennyire hozzászoktunk a kényelemhez :-)