[Epitesz-barkacs] agymotoros aramfejleszto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 17., V, 11:19:57 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> olyan ketyeréket árulnak, ami számítógépre lehet kötni, és a
> konnektorból felvett
> árammal mágneses úton fékezik a lendkereket (a szagfékes helyett)
>
> a konnektorból felvett mágneses fékező ketyere (amiatt lett 300ezer)
> HELYETT
> pl. egy agymotoros generátor,  a végén talán olcsóbb is lenne a ketyere

Meglepne. A szalagfékes vagy a mágneses (örvényáramú) fék egyszerű, a
visszatáplálós móka bonyolultabb. Nem csak egyszerűen vissza kell
táplálni, kell fogadókészség is, ezt ellenőrizni is kell, ha meg AC-re
táplálnak, akkor kifejezetten nem egyszerű.

> mennyire hozzászoktunk a kényelemhez :-)

Nemnem! Ha egy színházban nem lenne megoldva ez a dolog, baromi szar
lenne. Elmész szépen felöltözve, és az elején pl pont jó a hőmérséklet
(befűtöttek kályhával...). Aztán telik-múlik az idő, és emelkedik a
hőmérséklet veszettül, a végére mondjuk 28-32 fok lenne, képzelheted,
milyen szagokkal párosulna ez... Szerintem többen rosszul lennének.
Persze lehet szellőztetni, de az nem lenne egyenletes.