[Epitesz-barkacs] Csempe + fúrás vagy ragasztás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 17., V, 22:04:06 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Hajlandó vagyok simán beáldozni egy szerszámot, csak a csempe
> egészsége a
> lényeges, mert ez közvetve az én egészségemet is befolyásolja (vagyis a
> zasszony megfojt, ha elreped a csempe :)...

Akkor hallgass szerintem énrám: sima acélfúró. Ha az biztonságot ad, picit
valamivel meg lehet sérteni a felületet, de én azért nem pontozgatnám,
mert lehet, hogy nincs alatta semmi, és az ütés hatására, akármilyen
óvatos is vagy, csak kiindulhat onnan egy ronda repedés. A fúrás (nem
ütve) csak egy erő, nem nagy, azt biztosan bírja a csempe. A fúró éle fel
fogja törni szépen helyileg a fényes, kemény réteget, alatta meg puha az
anyag. Mivel nem tud emiatt gyorsan belezuhanni, nagyon finoman fogja
leforgácsolni a felületi réteget. (Vagyis inkább lepattogtatni), de
meglátod, hogy szép lyuk lesz.

Az fontos, hogy a furat biztosan nagyobb legyen, mint amivel aztán alatta
a beton lesz fúrva, mert ha netán nem nagyobb, és a már ütött fúró a
csempén akad fel, akkor ki is végzi rögtön, főleg, ha üreg van mögötte.

A csempét lehet nem egy mérettel elkezdeni is, de mivel apró holmikat
akarsz felrögzíteni, meglepne, ha 6-osnál vastagabb tiplire lenne szükség.
Esetleg elkezdeni lehet vékonyabbal is, de szerintem felesleges. Az
fontos, hogy a fúrógép szépen viselkedjen, tudjon alacsony fordulatról
indulni.