[Epitesz-barkacs] kút takaritasa

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Május. 19., K, 09:13:39 CEST

>A markoló !!! szirmainak !!!  mozgatása lehet:
mechanikus erőátvitelű (Icos, Kellly K, Földgép stb.),
hidraulikus erőátvitelű (Kelly H, Titánia T- 100, Poclain, Yumbo stb.).

igen ezt szokták még csipegető kanálnak is hívni, nekem egyszer a volt
kanálgémes traktoromhoz 100e ft-ért akartak adni egy ilyet.

a hidraulikusból többnyire mindenhol folyik az olaj, így lehet, hogy a
végére olajkutad lenne... :)

kérdés, hogy szétnyitott állapotban bele fér-e a 80 cm-be ?
ha igen és belekap valami nagyobb darabba nem e szorul meg úgy hogy lent
marad, vagy túlerültetve szétroppanthatja a kűtgyűrűt.

meg azért ne hagyjuk figyelmen kívűl azt az aprócska dolgot, hogy az
elmondás alapján ez 10-12 méter mélyen van és ezt valahogy onnan fel is kell
húzni,
ehhez kell egy állvány ami legalább kibír 500kg-ot, mert egy csipegető
szerintem alapból megvan 200 kg és ha még fog is valamit ami tiszta víz is,
akkor az lehet akár még 200 kg. ehhez kell valami csörlő mondjuk egy autó
csörlő ami megint egy rakás pénz, kell hozzá megfelelően vastag drótkötél,
stb.

mire mindent beszerzel hozzá kb. ott leszel mintha jön egy kutas tisztítani
és még egy csomót dolgozhatsz is vele.

szóval szerintem a legegyszerűbb lenne első körben egy helyzetfelmérés.

ha mást nem leresztesz egy kamerát és egy 1000 W-os lámpát.
azzal a vízbe is belelátsz és fel tudod mérni, hogy mi van benne, lehet hogy
az előző tulaj csak sittet szórt bele néhány apróbb tégléval, de lehet, hogy
beledobott néhány öles beton tömböt is...

esetleg megnézném én is azt a kutat.