[Epitesz-barkacs] Fű

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Május. 19., K, 09:35:20 CEST

Acs Gabor írta:
> Szóval pár dolog, ami felmerült bennem. Nem valami különleges angol
> gyepről van szó, csak a nyaralónk környékén, amit az előző tulajtól
> kaptunk. Mikor jó vágni? Egy hete vágtam, valamikor délelőtt 10-11 körül
> jött rám a dolog, és most egy csúnya, kiégett maradék van ott. De itt a
> lakásunk körül, ahol az önkormányzat nyírja, ugyanilyen pocsékul néz ki.

Nem az ideje számít, de inkább a délutánt, estét javasolnám. És
borotvaéles fűnyíróval. Különben nem nyírja, hanem tépi szaggatja, nem
is éli túl a fűszál, de ha túl is éli, sárga csúnya lesz a vége.

> Mennyire kell locsolni? Ugyanis eléggé drága a víz, sajnálom rá a pénzt.
> Van olyan, hogy nemlocsolás miatt végleg kipusztul, vagy csak
> átmenetileg elsárgul, aztán majd ha esik, újra feléled? Csak mert a

A füvet kipusztítani nagyon nehéz, legföljebb átmenetileg nyírod ki. Az
egyik szomszédunk kora nyártól kora őszig vízzel töltött medencét tart a
gyepen, alatta gyalázatosan szokott kinézni elbontás után, de következő
évben mindig kihajt a fű szépen.

> városi közparkokban sem locsolják, mégis szép többnyire.
> Fontos a levágott nyesedéket összegereblyézni, berohad alatta ha
> otthagyom, vagy éppen megvédi a sérült (frissenvágott) füvet a
> kiszáradástól?

Össze kell szedni, befilcesedik, befülled és begombásodik alatta, beteg
gyeped lesz tőle.

> Tud-e itt valaki kaszálni? Azt is megpróbáltam (ez olyan mező-jellegű

Tudok, a kerítés előtt a gazos, nem tiszta gyepet mindig csak kaszálom.

> terület, a szomszéd nem foglalkozik vele), végülis vitte amit kellett,
> de eléggé magasan, úgy 10-15 centi tő azért megmaradt. Ez azért van,
> mert életlen volt a kasza, vagy fontos, hogy hajnalban, a harmatos füvet
> csapkodjuk, vagy a mozgásnak is van jelentősége?

Meg a szerszám élének :-)

Amit még fontosnak tartok megjegyezni: ha egyszer nagyon felengedted a
gyepet, nem szabad egyből lefejezni, kell hagyni mindig levelet a
fűszálakon, nem szabad szárig vágni, mert akkor nem fog tudni
fotoszintetizálni, megintcsak beteges, satnya gyeped lesz ami maga közé
engedi a gyermekláncfüvet, gombos herét, stb. Én kb 3-4 centit szoktam
egyszerre levágni a fűből, ha véletlen 10-nél magasabbra engedem, többet
nem.