[Epitesz-barkacs] Fű

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Május. 19., K, 09:09:09 CEST

Sziasztok!

A fű gondozásával kapcsolatban szeretnék egy topicot indítani. Írjátok
ide legyetek szívesek, amit a témában tudni lehet :) az összes létező infot.
Sajnos ezekkel a dolgokkal úgy vagyok, ha egyszer tudom, mit hogy kell,
következő évben kezdhetem elölről, nem marad meg a fejemben. De ha ide
írjuk, legközelebb is itt lesz :)

Szóval pár dolog, ami felmerült bennem. Nem valami különleges angol
gyepről van szó, csak a nyaralónk környékén, amit az előző tulajtól
kaptunk. Mikor jó vágni? Egy hete vágtam, valamikor délelőtt 10-11 körül
jött rám a dolog, és most egy csúnya, kiégett maradék van ott. De itt a
lakásunk körül, ahol az önkormányzat nyírja, ugyanilyen pocsékul néz ki.
Mennyire kell locsolni? Ugyanis eléggé drága a víz, sajnálom rá a pénzt.
Van olyan, hogy nemlocsolás miatt végleg kipusztul, vagy csak
átmenetileg elsárgul, aztán majd ha esik, újra feléled? Csak mert a
városi közparkokban sem locsolják, mégis szép többnyire.
Fontos a levágott nyesedéket összegereblyézni, berohad alatta ha
otthagyom, vagy éppen megvédi a sérült (frissenvágott) füvet a
kiszáradástól?

Tud-e itt valaki kaszálni? Azt is megpróbáltam (ez olyan mező-jellegű
terület, a szomszéd nem foglalkozik vele), végülis vitte amit kellett,
de eléggé magasan, úgy 10-15 centi tő azért megmaradt. Ez azért van,
mert életlen volt a kasza, vagy fontos, hogy hajnalban, a harmatos füvet
csapkodjuk, vagy a mozgásnak is van jelentősége?

Gábor