[Epitesz-barkacs] Fű

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Május. 19., K, 09:41:53 CEST

Szervusz Gábor!

> van szó, csak a nyaralónk környékén, amit az előző tulajtól kaptunk. Mikor
> jó vágni? Egy hete vágtam, valamikor délelőtt 10-11 körül jött rám a dolog,
> és most egy csúnya, kiégett maradék van ott. De itt a lakásunk körül, ahol

Én, ha rajtam múlna, csak kaszálnék itt mindent, mert jó mozgás, nem
drága bele a benzin és elég ritkábban megcsinálni. Igaz, hagyom
megnőni félméteresre.

> Fontos a levágott nyesedéket összegereblyézni, berohad alatta ha otthagyom,
> vagy éppen megvédi a sérült (frissenvágott) füvet a kiszáradástól?

Ha fűnyírózod, ne is szedd össze. Nem olyan sok, a fű túlnövi, és lesz
neki tápanyag (különben kizsarolod a földet ha nem túl jó). Nálunk
szereti a fű.

> Tud-e itt valaki kaszálni? Azt is megpróbáltam (ez olyan mező-jellegű
> terület, a szomszéd nem foglalkozik vele), végülis vitte amit kellett, de
> eléggé magasan, úgy 10-15 centi tő azért megmaradt. Ez azért van, mert
> életlen volt a kasza, vagy fontos, hogy hajnalban, a harmatos füvet
> csapkodjuk, vagy a mozgásnak is van jelentősége?

Tanulom... iszonyú éles legyen a kasza, teljes napi munka után ki is
kell kalapálni. Ekkor (sík terepen) úgy lehet vágni vele, mint a
fűnyíróval. Legalábbis aki tud, annak olyan lesz az eredmény. Ezt - ha
magas volt - viszont össze kell szedni, mert kiöli a füvet. Annyit
persze kibír, hogy megszárad, és mint szénát szeded össze.

szia: Balázs

nagyobb hétvégi kerten a ritkább kaszálást javasolnám, hogy ne menjen
el minden szombat fűnyírással