[Epitesz-barkacs] Fű

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Május. 19., K, 10:10:13 CEST

> Ha fűnyírózod, ne is szedd össze. Nem olyan sok, a fű túlnövi, és lesz
> neki tápanyag (különben kizsarolod a földet ha nem túl jó). Nálunk
> szereti a fű.

Na itt van az ellentmondás, HA szerint össze kell szedni. Majd
meglátjuk, most egy kisérleti részen meghagytam.

> Tanulom... iszonyú éles legyen a kasza, teljes napi munka után ki is
> kell kalapálni. Ekkor (sík terepen) úgy lehet vágni vele, mint a
> fűnyíróval. Legalábbis aki tud, annak olyan lesz az eredmény. Ezt - ha
> magas volt - viszont össze kell szedni, mert kiöli a füvet. Annyit
> persze kibír, hogy megszárad, és mint szénát szeded össze.

A kaszát a filmeken úgy láttam, az él irányában fenik, a kést meg ha jól
emlékszem, az élre merőlegesen, szembe szokták. Akkor mi a jó módszer?
Az én kaszám görbe, régi darab, először gondoltam, veszek újat, de mégis
előbb megkalapálgatom-fenegetem.

> nagyobb hétvégi kerten a ritkább kaszálást javasolnám, hogy ne menjen
> el minden szombat fűnyírással

Az biztos nem fog, évi 3-4 alkalomnál nem tervezek többet. Az az
elképzelésem, hogy lesz egy terület, mint egy nagyobb szoba, ahol szépen
rendbentartom, ha kell, még locsolom is, a többi terület meg bokrokkal,
fákkal, azok elvannak magukban.

Gábor