[Epitesz-barkacs] Fű

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Május. 19., K, 10:18:53 CEST

Acs Gabor írta 19 May 2009  10:10 levelében:
> Na itt van az ellentmondás, HA szerint össze kell szedni. Majd
> meglátjuk, most egy kisérleti részen meghagytam.
Ahhoz, hogy otthagyhasd mulcsként, nagyon apróra össze kell vágnia a
gépnek. (Itt jön a képbe az éles penge és a magas fordulatszám, meg
az alacsony "előtolás".) Így a levágott anyag nagy felüelten
érintkezik a levegővel, nedvességgel, hamar el tud korhadni. Ráadásul
igazából csak szépen rendbentartott, finomszálú pázsiton működik. A
vastag, erős perjeszárakat nem tudod kellő finomságúra aprítani, és
lassan korhad el. Ezáltal olyan filces réteget képez, ami altt
befülledhet a fű, és pont az érzékenyebb, szebb fűfajok fognak
kipusztulni, és marad a perje.
A mulcsolásos nyíráshoz nem csak a heti rendszeresség kell, hanem az
évi 1-2 gyepszellőztetés, kultivátorozás is. Ezzel téped fel a
filcesedő réteget és távolítod el azokat a durva részeket, amik nem
korhadtak el.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu