[Epitesz-barkacs] Fű

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Május. 19., K, 10:59:27 CEST

Acs Gabor írta:
> Erről jut eszembe. Volt nekem egy rotációs kapám, annál a gázkarral
> lehetett változtatni a fordulatszámot. Most a telekhez kaptam egy
> drágábbnak látszó benzines fűnyírót (Electrolux). Ennél van egy kar, ha
> nyomom akkor megy, ha elengedem, leáll. Ez így szokott működni? A motor
> így fülre nem túl magas fordulaton jár, de egyenletesen. Nem tudom így
> mennyire gyorsan pörög a kés, de nagyon hatékony, sokkal jobban nyír,
> mint az elektromos fűnyírónk újkorában.

Nekem volt egy briggs&stratton motoros kistraktorom, az iss fix
fordulatos volt, azon a hűtőlevegő nyomott a fordulatszám -így a
légáram- függvényében egy lapátot, ami a gázt szabályozta, rugó
ellenében. Amikor esett a fordulat, odahúzta neki, amikor emelkedett,
elvett az üzemanyagból. Nagyon érzékeny volt, mert eltört egyszer egy
rugó benne, a beakasztó füle tört el, és a rugó egyik menetéből
alakítottam ki új fület, el is hangolódott az egész, elkezdett
,,csengőzni'' fel-le pörögni ritmikusan. Új rugó megoldotta.