[Epitesz-barkacs] Fű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 19., K, 14:41:25 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Én, ha rajtam múlna, csak kaszálnék itt mindent, mert jó mozgás, nem
> drága bele a benzin és elég ritkábban megcsinálni. Igaz, hagyom
> megnőni félméteresre.

Ebben a sport, a mozgás az jó. Ami nem jó, hogy - a hix tippen olvastam -
a levágott füvet nem kell a területről elhordani. Ha meg ott marad, az a
jó, ha rövid darabkák maradnak ott, az beesik a fűszálak közé, és
gazdagítja a talajt. Ja, lejjebb írod is.
De ez nem működik félméteres fűvel. :-) Vagyis lehet, hogy úgy-ahogy
működik, de fűnyíróval, mert az felszecskázza a füvet.

Részben a technikán múlik, de méginkább azon, hogy a kasza állandóan
pengeéles kell legyen, a fű meg picit vizes. Hajnalban, amikor harmatos,
akkor pl jó.
Amikor a kaszát visszafelé mozgatod, a következő fogás füvet ezzel a
mozdulattal el lehet fektetni jobbra, így a kasza szembe kapja kb a füvet,
és elég jól tőből viszi. Ha balra van elfektetve, akkor már nem jó.

Tényleg, van olyan anyagú kasza, amit nem félpercenként kell élezni? Ami
nekem van, az bilivasból van, pedig jó régi.
Más: a kaszakőnek azért van olyan alakja, amilyen, mert az már megszabja a
kasza fenésénél az élszöget.