[Epitesz-barkacs] Fű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 20., Sze, 13:05:20 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

És ha apróra megfigyeled a felvételt, amikor befordul balra, látni, hogy
visszafelé mozgatva a kaszát, kissé végignyalja vele a következő sort,
amit le kell vágni. Tehát itt jön be az, amit mondtam, hogy kissé
szembefordítja a következő fogásra előkészítve a szálakat.

A fenésnél furán fogja, én nem így szoktam, de ez már ízlés, szokás dolga.
Ő a keze felé mozgatja a kaszakövet, és a pengét a hegye felé eső részen
fogja. Én meg a nyél felőli részen fogom, és a kezemtől elfelé mozgatom a
kaszakövet. Lehet, hogy az övé a jó, mert nem szalad le a kaszáról a kő,
tehát mindig jó szögben áll a kő és az él. Bár ahogy én csinálom, ott se
muszáj, hogy leszaladjon, hanem elemelhető, mielőtt a végéhez érne a kő.

Szerintem bárhol szinte utánad dobják. Ha javasolhatom: a szürke színűt
vedd.