[Epitesz-barkacs] kemence

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Május. 20., Sze, 13:38:26 CEST

> Igen, pontosan erre. Valszleg ez ki van kísérletezve, hogy ha mondjuk
> tényleg ások egy alagutat nedves, picit agyagos, picit homokos
> talajban, akkor milyen alak az, ami nem fog beomlani. Modellezni,
> kiszámítani már sokkal nehezebb lenne (nekem). Hirtelen azt se
> tudnám, hogy fogjak hozzá. :-)

Nemrégen láttam egy filmen, hogy megtalálták Trója ivóvízellátó csatornáit.
Még akkoriból származó leírásokból kiderült, hogy valamilyen módon
megoldották a város vízellátását, pl. ezért nem tudták bevenni a görögök tíz
évig. Valahogy kiókumlálták a kutatók, hogy hol kellett lenni a csatornáknak
és ott is voltak, még mindig működőképes állapotban, semmi törmelék,
beszakadás, ilyesmi, egy kis iszap az alján és kész. Azokban is ilyen
álboltozat volt, illetve ilyen alakban vájták ki a követ.

Palasik Sándor