[Epitesz-barkacs] kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 20., Sze, 18:15:04 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Nemrégen láttam egy filmen, hogy megtalálták Trója ivóvízellátó
> csatornáit.
> Még akkoriból származó leírásokból kiderült, hogy valamilyen módon
> megoldották a város vízellátását, pl. ezért nem tudták bevenni a görögök
> tíz
> évig. Valahogy kiókumlálták a kutatók, hogy hol kellett lenni a
> csatornáknak
> és ott is voltak, még mindig működőképes állapotban, semmi törmelék,
> beszakadás, ilyesmi, egy kis iszap az alján és kész. Azokban is ilyen
> álboltozat volt, illetve ilyen alakban vájták ki a követ.

Ez nagyon érdekes és tanulságos.

Lehet, hogy ha tovább kutatnak, megtalálják azt a régi számítógépes
modellt, amiből kijött, hogy ezt a boltív alakot kell használni. :-) Nekem
mindenesetre az a kőolaj- vagy gázlopás eset ebből a szempontból olyan
érdekes volt, hogy tök megmaradt az amúgy szita fejemben, hogy ezt így
kell csinálnli.