[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 21., Cs, 15:06:54 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> tehát 5W-nál kisebbet nem tud mérni, akkor a 2Wattos standbájtot sem
> tudják mutogatni, pedig sok TV műsorban ezzel is kábítják az
> embereket!!!

Jó a meglátás: kábítják. :-) Persze, ha a 6 milliárd ember ketyeréinél
valami külön tettenérhető fogyasztást összeszámolnak, gigászi érték jön
ki, de elfelejtik most az egyszer viszonyítani a többihez. Rögtön kijönne,
mennyire jelentéktelen.

Ezzel szemben, ha mittudomén arról van szó, hogy a személyi sérüléssel
járó közlekedési balesetek száma egy faluban 200%-kal emelkedett, akkor az
emberek elképednek, közben meg arról van szó, hogy 1-ről véletlenül 3-ra
nőtt, amiből az égvilágon semmire nem lehet következtetni. Tavalyelőtt 4
volt mondjuk, előtte 2 évig egy sem, azelőtt meg 6.

Nekem a klímáknál van ez az üzemidő mérési probléma. Ha a beltéri ventije
megy icipicit, ami arra kell, hogy a hőfokérzékelője reális
léghőmérsékletet tudjon mérni, az már valami 14W vagy mennyi. Ha meg
fűtési módba van kapcsolva, akkor a váltószelep be van kapcsolva a
kültériben, az újabb tizenvalahány W, szóval nem a tényleges üzemidőt
méri. Ha azt akarnám megmérni, a fogyimérőt a kompreszor áramkörébe kéne
direktben belevarázsolnom. Ennyire nem mélyedtem bele, de még lehet, hogy
megteszem. Kijönne a bekapcs időarány egy adott időszakra, ha feljegyzem a
reset időpontját.