[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 22., P, 07:51:50 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor ezek szerint családközelben van, aki miatt többször "kiakadsz"...

Annyira azért nem akadok ki, de valóban, nincs érzék hozzá igazán, hogy a
fürdés messze jobban fogyaszt a használatakor, mint egy villanykörte.
(huszon kW összevetve mondjuk 100W-tal).

De vannak olyan ismerősök, akiknél azzal a konnektorral is elkövethető
lenne, amibe a vasalót dugják, vagy az elektromos főzőlap elé, ha pl
valaki felrakja a kávéfőzőt egy 2kW-os ilyenre. Mingyá kijönne, hogy az a
kávé nem annyiba kerül, mint gondolja :-) (Itt ez szerencsére nincs, de
gyerekkoromban jellemző volt.) Aztán a villamos fűtőtestek elé is érdekes
lenne.

A hűtőgép elé csak a sima fogyimérő elég, bár valszleg az is olyan, hogy
nincs visszatartó ereje. Nem lehet távolról leolvasni, hanem csak úgy,
hogy odamegy az ember, nyomkurássza, hogy most épp melyik paraméter is
legyen kijelezve, némi adminisztrációt igényel, hogy mikor resetelték...
szóval elvan a ketyere a hűtő előtt, a kutya se néz rá. :-) A családfő pl
kielemzi, ha olyan szemléletű, és megállapítja, hogy huvazze, ez sokat
fogyaszt, és ennyi.

Szóval hiányolok a piacról egy jól látható, egy gombnyomással resetelhető
cuccost, amit persze lehet paraméterezni, mert változnak a villanyárak.
Legfontosabb kijelzett érték lenne ez a havi plusz fogyasztást
prognosztizáló adat, amit sokféle filozófiával lehet megalkotni. Állandó
fogyasztóknál, mint a hűtő, kb úgy működhetne, mint ahogy egy hátralévő
időt számoló program egy változó sebességgel történő fájl-letöltés esetén.
Az elején hülyeséget mutat, de a hűtő néhányszori ki-bekapcsolása után
már egész jól mutatná, hogy ha így menne sokáig, mennyi lenne a miatta
előidézett plusz havi villanyszámla. Néhány óra alatt viszonylag pontos
képet adna számolás nélkül. Az alkalmi fogyasztóknál meg csak úgy, ahogy
korábban írtam: 30,5-ös szorzó, hogy "ez lenne, ha minden nap ezt egyszer
megcsinálnád".