[Epitesz-barkacs] Elektromos rovarcsapda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 23., Szo, 13:38:17 CEST

Vannak ezek a fénycsőszerű tüneményekkel csalogató, nagyfesszel a
rovarokat agyonütő ketyerék.
Az a bajom, hogy a régebbi meglévő teljesen jó lenne, de valahogy a
fénycső elszállt benne.

Szerintetek lehet kapni ilyen kis fénycsövet, vagy mindenképpen olcsóbb
venni hasonló cumót újonnan? (Magam azért se tudom eldönteni, mert
akárhogy túrtam a netet, nem találtam rá ilyen fénycsövekre.)

Maga a fénycső nincs kihasználva, mint fénycső, szóval nem használják a
két végén lévő izzót, és nem az az áram folyik benne, amitől az valszleg
szép fényesen világítana, hanem fesz-sokszorozóval megküldik kV körüli
feszen, ami átüti, és gondolom szépen kap 100Hz-en egy szikrasorozatot,
lehet, hogy félperiódusonként többet is, nem mértem. Lehet, hogy ettől
megy tönkre? De miért? Úgy gondolnám, hogy amíg a gáz benne olyan,
amilyen, és amíg van a két végén elektródaszámba menő fémdarab, addig
ennek működnie kéne.