[Epitesz-barkacs] velux fenycsatorna

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 23., Szo, 20:44:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2009.05.23. 20:07:17 +2h-kor írta:

> velux fénycsatornával kevés nekem az általuk emeletig levezetett fény,
> hanem a "gyári fél méter" helyett a földszintig, vagy a pincéig, azaz a
> kanyarcső után továbbvezetni még 3 vagy 6m egyenes szakaszon

2 évvel ezelőtt  ilyenről nem is hallottak azokon a helyeken, ahol érdeklődtem :-(
--------
 építészfórum

Hatméteres fénycsatorna

A tavaly óta forgalmazott, rugalmas csővel szerelt fénycsatorna mellett, az idén megjelenik a merev csöves változat is. Előnye, hogy míg a flexibilis cső „hatótávolsága” max. 2 méter, addig a merev csővel ellátott megoldás akár 6 méterre is képes természetes fényt juttatni. Maga a fénycsatorna főként a kishajlású tetővel épített családi házak belsejében lévő, szükségleti funkciókat betöltő helyiségek (gardrób, fürdőszoba, mellékhelyiség, folyosó, stb.) természetes megvilágítására ideális. A fénycsatorna segítségével a tetőn át napfény jut a helyiségekbe, így egész nap biztosított a természetes megvilágítás. A terméket homlokzattal nem határos helyiségben lehet alkalmazni, akár utólag beszerelve is. A megfelelő számú és típusú fénycsatorna meghatározásához segítséget nyújt a VELUX honlapján található Lux kalkulátor.

> a második, hogy esetleg napkövetéssel bevezetni a kanyarcsőbe

de ez még mindig függő