[Epitesz-barkacs] Mobil kloma

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 23., Szo, 22:59:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ez ideáig szép és jó,
> de  100-as csőben sokkal nagyobb légsebesség kell a 2,6kWh
> átcsuszakolásához, mint az ehhez kellő 400cm2-hez képest

Attól függ, hogy mennyi idő alatt megy át az a 2,6 kWh. :-)

Amúgy amit néztem, valami 2kW körüli lehetett csak. Gondolom a hálózatból
felvesz valami 6-700 W-ot, kint tehát 2,6-ot ad le. Azért nem olyan vészes
ám az, ha tényleg 100-as a cső! Egy 1500W-os hajszárítóból ugyan forróbb
levegő jön, de jó, ha csak 4 centi átmérőn.

Kipróbáltam az imént a következőt:
Darab pvc cső, belső átmérő kb 115mm, kb 30 centis. Belefújtam a 2kW-os
hőlégfúvóval olyan messziről, hogy még minden meleg levegő belemenjen, de
a belépő csőszájnál majdnem töltse ki a légkúp a rendelkezésre álló
keresztmetszetet. Utána a kezemmel próbáltam érzékelni, mekkora és milyen
meleg a huzat a túloldalon.

Úgy látom, hogy nem túl nagy a huzat, nem nagy a légsebesség, és mégse
olyan forró a levegő. Szóval ennél nagyobb huzatot is lehet csinálni,
amikor már csak max 40-50 fokos a levegő.

Szóval elvileg működhet ez.
Vennék amúgy split-et akár, tán még olcsóbb is, de azt fixen lehet csak
telepíteni. (Azért még átgondolom.)