[Epitesz-barkacs] Desztviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 25., H, 13:53:31 CEST

> Nem nullszaldós, mert van benne egy lépés, amikor a gőzt össze kell
> nyomni
> és az energiát igényel, de elég keveset kell rajta nyomni. Valami
> porszívószerű kell, de kisebb nyomás is elég. Ha jól számoltam, 100 fok
> környékén 10 fok hőmérsékletemelkedéshez kb. 0.11 atmoszféra
> nyomásnövekedés
> kell, a teljes tömegáram meg maga a desztvíz.
>
> Itt találtam egy jó leírást ábrákkal és adatokat is:
>
> http://www.aquatechnology.net/vaporcompressiondistillers.html

Nagyon érthető az ábra. A szöveget csak a gugli segítségével próbáltam
értelmezni, de nem mondott többet az ábrával együtt, mint Te itt:

> A legnagyobb teljesítményű ketyeréjükkel 0.085 kWh/US gallon az kb.
> 0.022
> kWh/liter a fogyasztás. A kimenő víz meg csak kb. két fokkal melegebb,
> mint
> a bejövő.

Sajnos ezt jó marha nagy rendszerként valósítják meg. Házilag nemtom, meg
tudnám-e csinálni piciben. Lehet, hogy nem éri meg.

De legalább kb értem, mi az ábra, hogy működik. Energetikailag azért látni
kéne jobban, hogy a pici nyomásnövekedés elég-e ahhoz, hogy az összes gőz
lecsapódjon, de elhiszem, hogy így van, ha egyszer megcsinálták.