[Epitesz-barkacs] Desztviz

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Május. 25., H, 13:36:30 CEST

> Ez mind rendben van, de tényleg kijön belőle, hogy energetikailag
> közel nullszaldós, ha jól van hőszigetelve? Én is gondoltam a gőz
> összenyomására kompresszorral, csak egyrészt a mérték elég kérdéses,
> másrészt az, hogy ezzel nem a gyereket öntöm-e ki a fürdővízzel
> együtt. Persze csak elvileg, mert hogy én nem csinálnám meg házilag,
> az biztos.

Nem nullszaldós, mert van benne egy lépés, amikor a gőzt össze kell nyomni
és az energiát igényel, de elég keveset kell rajta nyomni. Valami
porszívószerű kell, de kisebb nyomás is elég. Ha jól számoltam, 100 fok
környékén 10 fok hőmérsékletemelkedéshez kb. 0.11 atmoszféra nyomásnövekedés
kell, a teljes tömegáram meg maga a desztvíz.

Itt találtam egy jó leírást ábrákkal és adatokat is:

http://www.aquatechnology.net/vaporcompressiondistillers.html

A legnagyobb teljesítményű ketyeréjükkel 0.085 kWh/US gallon az kb. 0.022
kWh/liter a fogyasztás. A kimenő víz meg csak kb. két fokkal melegebb, mint
a bejövő.

A másik veszteség a besűrűsödő víz, kb. a hatoda megy a lefolyóba.

Palasik Sándor