[Epitesz-barkacs] Desztviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 24., V, 17:30:45 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Ez kevert ágyas gyanta, anion és kationcserélő is. A képen látszik, hogy
> kétféle gyöngy van. Állítólag azért kétféle, hogy regeneráció előtt szét
> lehessen válogatni áramló vízzel a fajsúly és közegellenállás különbsége
> alapján.

Nem rossz, de itt is jókora pénzeket kérnek a feljavításért,
gyantacseréért. Persze lehet, hogy jó sok vizet tud kezelni, és nem idő
alapján megy a csere.

> Pedig van ilyen. Magyarul nem találom hozzá a varázsigét, angolból
> visszafordítva "gőz összenyomásos desztilláló" lehetne. A gőzt
> összenyomják
> annyira, hogy mondjuk 110 fokra felmelegedjen, aztán azzal melegítik a
> vizet, de lehet, hogy ekkora hőmérséklet-különbség sem kell. Ha a
> rendszerből eltávolítják a levegőt, olyasmi lehet, mint a hőcső, extrém

Ez mind rendben van, de tényleg kijön belőle, hogy energetikailag közel
nullszaldós, ha jól van hőszigetelve? Én is gondoltam a gőz összenyomására
kompresszorral, csak egyrészt a mérték elég kérdéses, másrészt az, hogy
ezzel nem a gyereket öntöm-e ki a fürdővízzel együtt. Persze csak elvileg,
mert hogy én nem csinálnám meg házilag, az biztos.