[Epitesz-barkacs] Desztviz

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Május. 24., V, 14:11:34 CEST

> Nem igazán bízom benne, úgy érzem, hogy a lágy vízre hajtanak, szóval
> nátriumra csereberélnek. Ami pedig kevert ágyas meg ilyesminek van
> elnevezve, az jóval drágább.

Ez kevert ágyas gyanta, anion és kationcserélő is. A képen látszik, hogy
kétféle gyöngy van. Állítólag azért kétféle, hogy regeneráció előtt szét
lehessen válogatni áramló vízzel a fajsúly és közegellenállás különbsége
alapján.

> A neten mindenesetre nem találtam olyan desztilláló ketyerét, ami a
> párolgáshő (vagy forráshő) jelentős részét, nem csak 1/6-odát vissza
> tudja forgatni a rendszerbe.

Pedig van ilyen. Magyarul nem találom hozzá a varázsigét, angolból
visszafordítva "gőz összenyomásos desztilláló" lehetne. A gőzt összenyomják
annyira, hogy mondjuk 110 fokra felmelegedjen, aztán azzal melegítik a
vizet, de lehet, hogy ekkora hőmérséklet-különbség sem kell. Ha a
rendszerből eltávolítják a levegőt, olyasmi lehet, mint a hőcső, extrém
kicsi hőmérsékletkülönbségre nagy hőáram, csak itt nem az a víz forr fell,
ami előtte lecsapódott és visszaszivárgott, hanem mindig friss. Egyetlen
gond vele ez a turbina, ami a forró gőznek a nyomását meg tudja növelni, de
szerintem az már egy nagyon kidolgozott tudomány lehet.

Palasik Sándor