[Epitesz-barkacs] halfőző vs gulyás bogrács

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 26., K, 12:18:50 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.05.26. 11:55:43 +2h-kor írta:

> Hallottam olyan magyarázatot, hogy a szűkebb szájú bogrács kevésbé
> párolog, míg a pörköltnél nem baj ha elfövi a levét.
>
> Én eretnek módon mindent a halfőző típusúban csinálok, mégpedik
> azért, mert a felfelé szűkülő forma miatt az oldalát nem éri annyira
> a láng, és nem ég rá a sűreje.

még nem dőlt el bennem minden, itt találtam rozsdamenteset:
http://www.bogracsok.hu/bogracsok_rbogracsok.php

ha egy gőzüstös ketyerét csinálnék, a sűrűje akkor is ráégne
egy gulyásbográcsra

egy hajós cégnél egy halasüstöt (egy olajkályha tetejét levéve)
az olajkályha teteje helyébe jól lehetett benne főzni,

ha a halasüst aljáig lenne csak a gőzüst (mint hőközlő) akkor főzéshez
mennyire lenne elegendő az átadandó hő?