[Epitesz-barkacs] borostyán futtatása keriteshalora vagy masra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 18:32:38 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerencsére alaposan megváltozott a szemlélet 100 év alatt. Attól,
> hogy az épület régi volt, ott is lezajlott ugyanez a változás.

Persze, de maga az épület ezt nemigen tükrözi. Sőt, más, régi kórházi
épületek sem, ezért van, hogy több kórháznál inkább új részeket építettek,
vagy jelentős átalakításokat hajtottak végre. (A tétényi útira egy olyan,
aki ezelőtt 25 évvel járt arra utoljára, rá sem ismerne.)

> Igaz, de ez csak a betegek szerencsésebbik fele.
> Baj azokkal van, akik semmilyen családi / rokoni háttérrel nem
> rendelkeznek, vagy egyszerűen kizárták a családból, mert ez sem
> ritka. Van ezek között egy réteg, amelyik nem alkalmas az önálló

Valóban, vannak ilyen helyzetű betegek is. Nekem nincsenek adataim, de
erős a gyanúm, hogy az a néhánytíz ember, aki ott ilyen okból volt
"tartva", nem indokolja az egész palotaszerű komplexum eredeti
funkciójában való fenntartását. Aztán lehet, hogy nincs igazam, de az
biztos, hogy ez politikai kérdéssé vált, így a dologról aszerint mond
mindenki véleményt, hogy fideszes vagy nem. :-) Állítom, hogy zömünknek
semmi infója nincs, de előszeretettel viselkedünk úgy, hogy értünk hozzá.

Érdekes lenne hasonló kérdést felvetni egy mittudomén erőművi
turbinalapátról, hogy azt le kell-e cserélni egy jóval olcsóbb félbevágott
vashordóra. Valszleg simán rávágná mindenki, hogy nem ért hozzá.

Különben mi hajlandók vagyunk akár heti milliókat is áldozni arra, hogy
valakinek a rém negatív állapota ne rosszabbodjon, közben meg egészséges
emberek akár éhen is halhatnak. (Nem tudom, mi van azzal a kisgyerekkel,
akinek napi milliós gyógyszeradagra van szüksége, hogy ne rosszabbodjon az
állapota az amúgy gyógyíthatatlan betegségében.)

> spórolnia kell a fenntartó önkormányzatoknak, ez lesz az egyik első
> terület, hiszen érdemi ellenállásra nem kell számítani, ennek a

Egy mai önkormányzatnak? Komolyan mondod?

A többi dolog biztos úgy van, ahogy mondod, nem tudom. Ha sokan közülük
hajléktalanná válnak, az is lehet. Vajon mennyivel fog így nőni darabra
vagy %-ban a hajléktalanok száma?

> rétegben ezek is ott vannak, és iganis lehet köztük veszélyes, ha nem
> kapja meg azt a gyógyszerezést, amit az intézetben megkapott, ahol
> egyébként fűtöttek rá, volt mit ennie, stb.

Értelmes dolog milliárdokat költeni néhány ilyen emberre?
Nekem a probléma rém hasonlít a szárnyvonalakhoz. Némelyik azért jár, hogy
szállítsa az azok fenntartásával foglalkozó vasutasokat, plusz pár embert.
Limuzinnal is olcsóbb lenne az utóbbiakat szállítgatni háztól házig,
amikor és ahova akarják. Ezeknél is van egy olyan érzésem, hogy pár helyet
szanaszét, ahol kell, létrehozni miattuk és fenntartani olcsóbb, mint az
egész épületkomplexumot fenntartani.

> Azt meg csak remélem, hogy egyszer kiderül, milyen szerepe volt az
> egészben a pszichiátriával, mint tudománnyal mélyen ellenséges,
> önmagát egyháznak definiáló scientológiának, és a pozíciókba került
> embereiknek.

Semmi. A varázsige egyszerűbb: rohadtgyurcsány, rohadtmszp,
rohadtbajnai... :-)

(A szcientológia egyház ellen - nemrég hallottam - Németországban komoly
per indult. Remélem, eredménnyel. Itthon sem ártana. Ezek még kisebbek, és
valszleg jobban résen vannak, vigyáznak rá, hogy ne lehessen rajtuk
könnyen fogást találni. De a keresztény egyházak számától is eldurran az
agyam. Az apech hírlevélből kiderül, hogy annyian vannak, mint égen a
csillag. Nemrég újabb jópárral bővültek. Mire jó ez? Ennyi féle Krisztus a
világon nincs! :-) )