[Epitesz-barkacs] borostyán futtatása keriteshalora vagy masra?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 19:00:31 CEST

jhidvegi írta 27 May 2009  18:32 levelében:
> Valóban, vannak ilyen helyzet~n betegek is. Nekem nincsenek adataim, de
> er~Ns a gyanúm, hogy az a néhánytíz ember, aki ott ilyen okból volt
> "tartva", nem indokolja az egész palotaszer~n komplexum eredeti
> funkciójában való fenntartását. Aztán lehet, hogy nincs igazam, de az
> biztos, hogy ez politikai kérdéssé vált, így a dologról aszerint mond
> mindenki véleményt, hogy fideszes vagy nem. :-) Állítom, hogy zömünknek
> semmi infója nincs, de el~Nszeretettel viselkedünk úgy, hogy értünk hozzá.
Fék Józsi! Ne kezdj már megint politizálni, hiába van kampányidőszak.
Tekintettel arra, hogy a Feleségem a kerületi szociális szolgálat
vezetője van némi rálátásom a dolgokra. Minden felnőttkorú
személyeket érintő szociális szolgáltatás hozzájuk tartozik, a
családsegítőtől, a fogyatékosokon és az időseken át a pszichiátriai
betegekig. Ami írtam az még csak a jéghegy csúcsa. Átlag ember el nem
tudja képzelni, hogy egyesek hogyan, milyen körülmények között élnek.
Itt a kerületben is vanank olyanok, akikhez alig lehe bejutni a
plafonig felhalmozott, összegyűjtögetett szeméttől. Olyanok, akiknek
a lakását jobb érzésű ember kutyaólnak se használná. Olyanok, akiket
időnként két gondozónak kell, szelíd erőszakkal megmosdatni. És ezek
mind teljes jogú állampolgárok, mert ritkán vannak gondnokság alá
helyezve, önmaguk dönthetnek arról, hogy igénybe verszik-e a
szociális segítést, beveszik-e a gyógyszereiket, stb. Ha eljutnak is
a szociális ellátórendszerbe, a személyiségi jogaik védelme okán a
gondozóik sem tudhatják meg, mi bajuk volt/van, milyen gyógyszerek
szedése nélkülöuzhetetlen, vagyis nem tudnak figyelni arra, hogy
fenntartsák legalább azt az állapotukat, mivel kibocsátották őket. És
ezek nem mind alkoholisták, csak ma már kikerültek az egészségügyi
ellátásból, hiszen a pszichiátriai ellátás leépítésével tulajdonképp
nem történt más, mint ezek jó részét áttolták a szociális ellátás
körébe. Amíg az egészségügyi ellátást központilag finanszírozták
addíg a szociális ellátás önkormányzati feladat, amik közül a
kötelezőekhez ad valamennyi pénzt a költségvetés. Utóbbiról meg
tudjuk, hogy bármennyi bevételt szívesen lát, de a kiadási oldal
mindig fáj.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu