[Epitesz-barkacs] borostyán futtatása keriteshalora vagy masra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 19:14:52 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Fék Józsi! Ne kezdj már megint politizálni, hiába van kampányidőszak.

Nem kell nekem politizálni, ez a lipót bezárása körül már megtörtént, itt
csak előszedtétek.

> Tekintettel arra, hogy a Feleségem a kerületi szociális szolgálat
> vezetője van némi rálátásom a dolgokra.

Elhiszem, de akkor jöjj elő számokkal! Ezek, akikről itt írtál, bármiféle
kapcsolatban vannak a lipóttal? Szerintem akkora tömegről van szó, hogy ha
ezt mind oda bezsuppolnák (minden településről), akkor úgy nézne ki, mint
egy hadikórház, még az alagsorban is sűrűn lennének az ágyak, vagy tán még
az épület körül is sátrakban.

> betegekig. Ami írtam az még csak a jéghegy csúcsa. Átlag ember el nem
> tudja képzelni, hogy egyesek hogyan, milyen körülmények között élnek.

Akkor én nem vagyok átlagember. :-)

> helyezve, önmaguk dönthetnek arról, hogy igénybe verszik-e a
> szociális segítést, beveszik-e a gyógyszereiket, stb. Ha eljutnak is
> a szociális ellátórendszerbe, a személyiségi jogaik védelme okán a
> ellátásból, hiszen a pszichiátriai ellátás leépítésével tulajdonképp
> nem történt más, mint ezek jó részét áttolták a szociális ellátás
> körébe.

Nem a pszicihátriai ellátást építették le a lipóttal, hanem csak azt az
egy épületet. A többi ilyen helyen (akár a szentimrében is) továbbra is
megmaradt a pszichiátriai ellátás, és sok bejáró beteg is van más
helyekre, gondozókba...

Ha pedig magát a pszichiátriai ellátást is megszorongatták anyagilag, az
nem a lipót ügye megintcsak. Viszont felvetül a kérdés, és ez megint
politikai, tetszik, nem tetszik, hogy ha be akarnak vonni külső tőkét a
dologba, nem feltétlenül ebbe, akkor mér kell kézzel-lábbal tiltakozni,
megakadályozni, amikor tudvalevő, hogy máshol ez működik, majd amikor ez
sikerül, akkor meg azért nyüszíteni, hogy erre sincs pénz, meg arra sincs
pénz?

Mindegy, nem kell válaszolni, tudom, hogy mindig az adott téma a
legfontosabb, arra kell a pénz, amiről épp szó van. (Én már olyan riportot
is hallottam régebben, amikor nem értették együtt a riportalany meg a
riporter, hogy miért nem csinálják meg a balaton adott részén azt a helyet
a téli korcsolyázásra, pedig húdenagyon fontos és nemtommilyen lenne
még... Akkor ott az volt a fontos, és a kutya se foglalkozott azzal, hogy
uram bocsá azon a településen is van olyan ember, akinek a lakásában
plafonig van a szemét felhalmozva, és nem önellátó, nem veszi be a
gyógyszereit, nem mosdik, nem...

Na mindegy, nem ide való téma, és állítom, hogy összességében még annak
ellenére, hogy a nejed ilyesmivel foglalkozik, átfogóan mégsem értesz
hozzá Te sem. Meg hát én sem. Csak itt, meg ahol beszélnek róla hasonló
"járókelők", derül ki, hogy mindenki nagyon vágja a témát, és
hajszálpontosan tudja, mit kéne csinálni. :-) Meg az, hogy érthetetlen,
miért nincs rá pénz. Aztán, hogy bicikliútra, iskolafelújításra, város
virágosításra... mindig attól függően, hogy épp miről beszélnek.